Den enda jag någonsin velat ha

Hans namn var Simon
Han var den han var
Den som fick mig att svimma inombords
Jag vet inte vad han tycker om mig
Jag hoppas att jag aldrig får veta
För om jag tror att det stämmer
Så vet jag vad som händer
Ingen idé att tjata
Jag kommer inte klargöra'tt
Jag vet vad jag säger
Jag vet vad jag gör
Drömt om dig länge
Och nu finns du inte längre kvar
Jag väntade för länge
Detsamma gjorde du
Kärleken var över
Och inte bara den
Du var också borta
Försvunnen med vinden
Jag vet inte vem du är
Och jag hoppas det är så det förblir
För jag vet att jag har rätt
Du är inte den du sa
Den enda jag ville ha
Fantiserade mig bort i mina drömmar var dá
Tills du inte längre fanns kvar
Och jag visste vem du vá
Du var den alla sagt
Du bara stod där och log
På ditt vanliga sätt
Jag fattade mig kort det är var inte lätt
Jag visste nu vad jag sa
''Jag älskar inte dig''
Tänker tillbaka på alla våra stunder
Dina läppar mot mina
Det var så här det skulle vá
Gud hade gjort
Det han visste var bra
Tog bort vår kärlek för varandra
Och nu står vi där vi står
Det var enda gången
Jag kysst honom
Men jag fattade sen
Varför Gud gjort som han gjort
Han fattade det att en så ren kvinna som jag
Hade valt fel
Han var falsk, oädel och inte den han sa
Sedan den dagen
Brinner jag inte i kärlekens eld
Han var borta jag var kvar
Utan han som mitt stöd
Jag ville tillbaka men förstod snart
Det var fel det jag gjort
Jag skulle glömma honom
En enda tjej
Var det han drömt om
Men jag vet att det inte är så
Min vän Gabriella sprang sin väg
Sofia grät av smärta
Louise bara stod där och flina
Men han älskade mig
Men jag förstod senare
Att någon måste ge honom nobben
Han var värd det
Och han var inte värd någon kvinna
Han förstod inte kärlek
Förns han blev ihop med mig
Efter den dagen
Grät jag av förlust
Men jag visste att jag hade gjort rätt
Och att han gjorde fel
Från och med då såg jag aldrig honom mer
Han var som försvunnen
Men jag vet vad jag brinner för


Observera:
Detta är en dikt
Inget av detta stämmer




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0